Toen was er een nieuwe dakkapel

Wanneer u van de krappe donkere zolderkamer een ruime lichte slaapkamer wilt maken, dan kunt u het beste een dakkapel plaatsen. Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan, want het is een behoorlijke investering in een product waaraan nog al wat haken en ogen zitten. Een dakkapel zelf is niet zo gecompliceerd, in tegenstelling tot het kiezen van de juiste leverancier. Waarom, dat leggen we uit in de komende alinea’s. In ieder geval is de zinsnede “Toen was er een nieuwe dakkapel” niet zo vanzelfsprekend als het lijkt.

Meer concurrentie, meer aanbod en …

In Nederland zijn er heel wat bedrijven die voor u een dakkapel kunnen plaatsen, misschien zelfs wel iets te veel. U kunt terecht bij de lokale aannemer, de landelijke specialist en ook kozijnboeren houden zich al langere tijd met deze tak van sport bezig. Meer concurrentie betekent meer aanbod en normaal gesproken lagere dakkapel prijzen, dat geldt ook voor de dakkapelmarkt. Toch betekent dit niet dat de markt naar een hoger niveau getild wordt, in tegendeel zelfs. Als consument moet u maar afwachten wat u krijgt.

Er zijn bedrijven die prima in staat zijn goede kwaliteit te leveren voor een lage prijs, maar er zijn ook genoeg bedrijven die er een zootje van maken. Daarnaast heeft u als consument te dealen met allerlei beloftes die worden gedaan. Het meest simpele voorbeeld hiervan is de garantie die wordt gegeven op een dakkapel. Waar tot voor kort geleden tien jaar garantie normaal was, beloven sommige leveranciers nu vijftien jaar garantie. Alleen maar om u over de streep te trekken, want de vraag is of de gemiddelde leverancier deze leeftijd wel bereikt.

De boosdoeners

Ten grondslag aan de huidige situatie in de dakkapelmarkt liggen een aantal factoren. Zo ondervindt de markt nog altijd de nadelige gevolgen van de economische crisis, er is een gebrek aan controle en natuurlijk speelt het internet ook een rol in de vorm van alle vergelijkingssites. Nu beweer ik niet dat vergelijkingssites slecht zijn, absoluut niet zelfs. Alleen worden de bedrijven die zich aanmelden nauwelijks gescand. Daarnaast schetsen de meeste sites een verkeerd beeld, want door te promoten met zestig procent besparing, gaat de consument geloven in gouden bergen.

Kortom, “toen was er een nieuwe dakkapel” is lastiger dan lijkt, want vindt maar eens de juiste leverancier. Een vergelijkingssite waar ik als schrijver van dit artikel mijn handen voor in het vuur durf te steken is www.huisjeopknappen.nl/dakkapel, waar de waarheid vertelt wordt en u niet blij gemaakt wordt met loze beloftes.

Dit artikel is een gastblog.

1 reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *