Het verhaal van de Onderdelenwinkel.nl

Weggooien is zonde, zeker wanneer een apparaat weer zal werken, wanneer het defecte onderdeel is vervangen. Dat weten ze bij Onderdelenwinkel.nl maar al te goed. We stellen daarom graag aan je voor waarom men bij Onderdelenwinkel zoveel houdt van uw apparaten. Kortom, Lang leve uw apparaten!

Van offline naar online. Dat is eigenlijk in een notendop de geschiedenis van Onderdelenwinkel. Van een plaatselijke ondernemer op de hoek, naar een bedrijf dat heel Nederland voorziet van onderdelen voor verschillende (elektrische) apparaten. Logischerwijs is men daar best trots op.

Het succesverhaal begon ergens in de jaren zeventig van de vorige eeuw in Helmond. Onder de naam Ma’s service is pa’s hobby. Een wat gedateerde verwijzing naar het rollenpatroon in het huishouden. Wanneer een apparaat in huis kapot ging, dan was het vaders die aan de bak mocht.

De Helmondenaren wisten te winkel met succes te vinden. Een van de meest verkochte producten waren de matjes voor de Miele centrifuges, die ervoor moesten zorgen dat de was de machine niet voortijdig zou verlaten. Ook in andere gemeenten ontstond de behoefte om een beroep te kunnen doen op een winkel waarin men allerlei onderdelen voor uiteenlopende apparaten kon kopen. Vandaar de nevenvestigingen in verschillende andere steden.

Webshop

In 2006 besloot men tot een nieuwe stap: het openen van een webshop. Sinds die periode kan men rekenen op een klantenbestand van 40.00 klanten. Je kunt het zo gek niet bedenken of men heeft het in het assortiment.

Meedenken met de klant, daar gaat het om. Of dit nu is door de snelle levering (voor 14.00 uur besteld, dan volgt de bezorging de volgende dag) of door de scherpe prijzen, de website is enorm populair.

De medewerkers van Onderdelenwinkel.nl doen graag een stapje verder. Denk dan aan de mogelijkheden om producten die (nog) niet in het assortiment zijn opgenomen te bestellen via de website. Mocht het nog niet duidelijk zijn hoe een reparatie daarna uitgevoerd moet worden, dan zijn er op de website instructies te vinden hiervoor.

Wie nu denkt dat na het starten van de webwinkel in 2006 het wel gedaan was met de fysieke winkel heeft het mis. Onder het motto Leve uw apparaten besloot men ook na 2006 in Helmond door te gaan met de fysieke winkel. In 2015 besloot men tot het sluiten van de winkel. De online verkoop was inmiddels vele malen groter dan de omzet in de winkel aan de Noord Koninginnewal in Helmond.

Het verhaal van Onderdelenwinkel is een goed voorbeeld van hoe het wel moet, wil een ondernemer of een bedrijf kunnen overleven. Op tijd inspelen op trends en ontwikkelingen is daar zeker een van. Dit deed men op tijd, door een webshop te openen. Bekend zijn de voorbeelden van bedrijven die -inmiddels niet meer bestaan- niet tijdig ingespeeld hebben op ontwikkelingen in de markt. Een goed voorbeeld is dat van V&D.

Lees ook:

 

 

 

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *